29. helmikuuta 2012

Ravintola Sergio's


Heh, sinne meni hiihtoloma. Loman alussa pyörähdettiin äidin kanssa Turuus ja loppuloman sluibasin mummulassa. Suunnilleen kaiken muun ajan vain olin enkä tehnyt mitään. No, teinpäs - Suolapullia ja sitten näitä Mustikkakakkusia.

Mutta tehdäänpäs pikainen pyrähdys sinne loman alkuun. Äidin kanssa matkasimme Turkkuseen katsomaan Kakola-rockmusikaalia, joka osoittautui ihan todella hyväksi. Ennen Kakola-musikaalia, jonka tähdittivät Lontoosta musikaalinäyttelijäksi valmistunut Reeta Vestman sekä ilman selvennyksiäkin tunnettu Veeti Kallio, kävimme syömässä.

Kävimme syömässä italialaisessa ravintolassa, jonka nimi oli Sergio's. Sergio's on sellainen pieni ja lämmin paikka, jossa ruoka on hyvää ja tarjoilijat sekä kokit suurimmaksi osaksi aitoja italialaisia ja ystävällisiä ihmisiä.

Alkupalaksi söimme tämän:

Katkarapua, linssisalaattia, lohta ja muuta namia.

Minäpä tilasin Petto di pollo farcito con salama al tartufo nero mele caramellate e saltata di broccoletti -nimisen annoksen, eli på finska salamilla sekä mustalla tryffelillä täytettyä maissikananrintaa, karamellisoitua omenaa ja paistettua parsakaalia. Annos oli minulle himpun liian iso, mutta söin toki kokonaan ja voin todeta, että oli hyvää!


Äiti ahmi karitsanpaahtopaistia taikinakuoressa, kastanjoita sekä friteerattuja vihanneksia (eli ital. Agnello marinato in crosta di pasta sfoglia, castagne e verdure fritte).


Turun ruma kaupunginteatteri

Ruma Aurajoki

Sergio's Ravintola
Läntinen Rantakatu 27
20100 Turku


©2012 • Taikakaulin

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ravintola Sergio's - Ei pelisilmää, kiskurihinnat ja ylimielinen asiakaspalvelu!

Kehotan välttämään, vuoden 2012 sija 10 on selvästi mennyt hattuun!

Jättikatkarapuannoksessa kokonaista kolme erittäin pientä "jättirapua" ja kolme krutongin palaa muotoon aseteltuna, pari pisaraa majoneesia ja muutama mikrosalaatin lehti, joka alkuruokaannoksenakin annoksena täysin vitsi. Henkilökunnan viisastelu annoksen alkuruoka-statuksesta ei myöskään parantanut asiakaskokemusta. Koskematonta annosta ei saanut palauttaa mikä on säälittävää.

Annos oli mikroskooppinen hintaansa nähden, pettymys oli välitön sen nähtyäni. Kysyin vielä ennen tilaustani että onko siinä syötävää, siinä kuulemma oli. Pyysin palauttaa annoksen välittömästi sen nähtyäni, enkä ollut koskenut siihen. Tarjoilija kävi kysymässä asiaa pääkokilta. Vastaus oli, tilanteeseen tutustumatta, että se ei käy. Pyysimme keskustella pääkokin kanssa, sekään ei käynyt. Tarjoilija kysyi jos haluamme keskustella omistajan kanssa. Herra S tuli viimein annoksen jo kauan kylmettyä paikalle. Ilmaisimme kohteliaasti pettymyksemme ja tahtoni palauttaa annos. Ei käynyt, ei missääntapauksessa. Meille alettiin opastavaan sävyyn kertoa meille eroja alku- ja pääruoan käsitteen välillä ja antoi ymmärtää että MITÄÄN joustoa tilanteeseen ei tule. Ei edes jälkiruokaa tai juomaa. Ravintola Sergios ei osoittanut tilanteessa minkäänlaista pelisilmää.

Jouduin pöyristyneenä annoksen minimaalisesta koosta ja vasten tahtoani maksamaan annoksen (jonka koosta olin jo ennen tilausta tiedustellut ja minulle oli sanottu että siinä olisi "syötövää") joten söin sen, vasta tapahtuneen ja asiaa koskeneen viivyttelyn jälkeen. Kylmänä. Ei olisi kyllä kannattanut, syömiseen meni n. 15 sekuntia.

Sain palautetta antamastani palautteesta ravintolan sivuilta, jossa mm. mainittiin:

"Mitä tulee annoksen paluttamiseen, niin jos annosta on jo aloitettu syömään, niin se on jo ostopäätös. Tietenkin jos annoksen toteutuksessa on jotain vikaa (esim. ravut ylikypsiä tms.) niin silloin valmistetaan uusi annos. Ethän kaupasta maitolitran ostaessasi, juo siitä lasillista ja sen jälkeen vie sitä takaisin kauppaan vaadi saada palauttaa sitä?"

En ollut koskenut annokseen. Palaute oli jälleen asiantuntematonta ja viisastelevaa eikä siinä jälleen maltettu olla oikaisematta asiakasta (viisasteltiin asiakkalle tälläkertaa maidon ostamisesta). Palaute on täysin linjassa asiakaskokemukseni kanssa. Ei yllättänyt.

Saamani asiakaspalvelun, palautteen ja sen sävyn johdosta vältän ravintolaanne entistä suuremmasta syystä ja jaan kokemaani jotta muut eivät joudu tämän pöyristyttävän pienen annoksen, huonon asiakaspalvelun ja viisastelevan käytännön uhreiksi.

Taikakaulin kirjoitti...

No hohhoh, onpa toimintaa!!! Kun me siellä kävimme, oli palvelu mun mielestä ihan hyvää ja ruoatkin ihan maittavia.

En ole kyseisessä ravintolassa tämän yhden kerran jälkeen käynyt, enkä sinne kyllä ihan lähiaikoina ole varmasti menossakaan.

Tuli mieleen, että olisko kuluttaja-asiamiehestä ollut apua tilanteessasi?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...