29. kesäkuuta 2013

Maailman helpoin suklaajuustokakku


Mun pitää herätä töihin kuuden tunnin kuluttua, mut silti mä oon täällä. Mun oli vaan ihan pakko tulla kirjottelemaan tää postaus. Kaikki alkoi siitä, kun aloin jo keväällä lukemaan syksyllä venttaaviin ylioppilaskirjoituksiin. Oon pitkin kesää lukenut vähän enkkua, terveystietoa kuin matikkaakin, ja nyt käänsin iPhonen englanniksi. Äsken mulle tuli myös mieleen unohtaa suomenkielinen radio, ja niin kuuntelenkin nyt enkunkielistä radiokanavaa. Tarkemmin ottaen radio on - ylläri - Beatles-nettiradio. Ja se on se syy miksi täällä kirjoittelen! Avasin siis sen radion ja ihan yhtäkkiä mulle tuli ihan hirmu hyvä ja onnellinen fiilis. Ja niin pirteä fiilis univeloista huolimatta, että tänne bloggeriin oli suorastaan pakko tulla jakamaan ajatuksia ja tällä kertaa pitkästä aikaa jopa reseptikin!

Sanon tän aina, mutta mä en tiedä parempaa yhtyettä kuin Beatles. Beatlesin - ja vain ja ainoastaan The Beatlesin - esittämä musa saa mut aina hattaraks, enkä ole siihen liverpoolilaiseen poikapoppooseen vieläkään kyllästynyt, vaikka oon sitä jo vaikka kuinka monta vuotta kuunnellut. 

Mun kaksi kaveria tulivat tänään pikavisiitille juhlistamaan mun 18-vuotissynttäreitä. Leivoin heille tämän pienen suklaajuustokakun. Paistelin myös pakasteesta cocktail-piirakoita sekä yrttipatonkia tarjolle. Pihalla oli niin ihanan lämmintä, että kävin poimimassa karamellintuoksuisen kukkakimpun luonnonkukista. 

Nyt mun on painuttava pehkuihin, mut oikeesti haluisin heittää pitkän pitsiyökkärin päälle ja lähteä hyppii tonne kukkapellolle! Vitsit kun onkin niin mahtava fiilis nytten!


Tarvitset: (halkaisija 15cm)
120g Domino-keksejä
nokare voita (about 10g)

täytteeseen:
3 dl vispikermaa
1/2 prk maustamatonta tuorejuustoa
175g maitosuklaata

koristeluun:
tuoreita mansikoita
suklaata spritsailuun


1. Murskaa Dominot. Sulata rasva ja lisää Domino-murskaan. Kaada vuokaan, jonka pohjalle leivinpaperi. Tasoita pohja tasaiseksi.
2. Vaahdota vispikerma ja lisää tuorejuusto. Sulata suklaa mikrossa miedolla lämmöllä ja lisää ohuena nauhana vispikerma-tuorejuustoseoksen sekaan. Kaada vuokaan ja tasoita pinta.
3. Leikkaa mansikat siivuiksi ja asettele kakun päälle ennen kuin kakku on täysin jähmettynyt. Sulata suklaata ja spritsaa eli pursota ohuita nauhoja mansikoiden päälle. Laita sitten jääkaappiin jähmettymään. 
4. Kun kakku on jähmettynyt (noin 5h), poista irtoreuna ja laita tarjoilualustalle.






Peeäs pitkästä aikaa kaivoin järkkärin älypuhelinkuvien sijaan ;-)

©2013 • Taikakaulin

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oho, tämä taitaa kyllä olla makeiden hyydykekakkujen kaikista laihin tarvikelista! :D Ainut mikä menoa viivästyttää, on tuo hyytymisaika. ;)

Krike kirjoitti...

Haha, kyllähän se on hyytynyt jo 3-4 tunnin kuluttua, mä vaan aina "varmuuden vuoksi" annan hyytyä yön yli. :-)