25. elokuuta 2014

Omeletti


Heipsan. Viime aikoina oon jostain syystä paistellut herkullisia omeletteja tosi usein, välillä monta kertaa päivässä. Nämä kuvat ovat heinäkuun lopulta, kun raahasin aamupalakamppeet puutarhaan ja nautiskelin kaikessa rauhassa ihanan aamiaisen. Voisin veikata, että nyt kun muutan opiskelemaan tuonne itäiseen Suomeen, lymyää mun lautasella varmaan entistäkin useammin tällaiset nopeat viritykset.

Mä muutan tuonne Itä-Suomeen neljän päivän päästä. Kamat on suurimmaksi osaksi roudattu, ja nyt hoitelen vielä vimppoja juttuja. Fiilikset ovat vielä vähän ristiriitaiset - mielettömän siistiä päästä opiskelemaan alaa, josta on viimeiset kymmenen vuotta unelmoinut, mutta samalla jokseenkin raskasta, sillä kaikki läheiset perheestä poikaystävän kautta kavereihin jäävät tänne etelään. Onneksi junat kulkee ja netti toimii. 

Mutta nyt kuitenkin omeletin kimppuun:

Tarvitset:
kananmunia
lihaa/kanaa/kalaa
tomaattia
paprikaa
juustoa
mausteita (suola, pippuri)

(Koristeluun:
basilikan lehtiä)


1. Kuumenna pannu, lisää voita ja riko kananmunat. Riko munien rakenne ja anna kypsyä rauhassa. 
2. Heittele päälle kaikenlaista haluamaasi täytettä. Viimeistele mausteilla. Kippaa lautaselle ja syö.


Peeäs Piirtelin tässä yhtenä aamuna 2D ja 3D -kuvat mun asunnosta. Mitat ovat sinnepäin -mittoja, mutta noista näätte vähän, minkälaiselta mulla siellä näyttää näin ennen kuin mulla on vielä mitään kunnon kuvia sieltä. Kyseessä on tosi passeli ja mukavankokoinen (32,5m2) yksiö helmellä sijainnilla varustettuna.

©2014 • Taikakaulin

Ei kommentteja: