8. marraskuuta 2013

Vuohenjuustopatonkeja kera vihersalaatin


Heippa ja kivat perjantait kaikille! Mä tulin postaamaan viikon takaisen iltamättöni, kun olimme perheemme kanssa meidän kylpyläosaakkeessa viikonloppua viettämässä. Kokkailu sai ripeän alun kylpylän keskuspalohälyttimen pamahtaessa täyteen huutoon, ihme kyllä ei mun ansiosta, ja niin mä juoksin pyjama päällä, käsi oliiviöljyssä kuudennesta kerroksesta muiden kanssa pihalle. 

Kyseessä oli onneksi vain laitevika, ja pääsin porrasjuoksulämmittelyn jälkeen pitämään lämpöä yllä uunin eteen. Paistelin ihan simppelisti vuohenjuustolla, voilla ja sipulilla höystettyjä patonkeja ja niiden kylkeen värkkäsin super helpon vihersalaatin. Salaattikulhoon viskasin jäävuori- ja tammenlehtisalaattia sekä rucolaa, ja revin ne melko pieneksi silpuksi. Päälle lorautin basilikalla aromatisoitua oliiviöljyä sekä ah-niin-ihania italialaisia juustolastuja. Simppeliä siis, mutta mun mielestä sika hyvää!

Nyt mä kiiruhdan katsomaan Nenäpäivän show'ta tonne sohvan perukoille. Meidän lähi- tai oikeastaan tuttavapiirissä suhtaudutaan vähän erimielisesti tähän Nenäpäivään. Osa ajattelee sen olevan silkkaa huuhaata, mut mä kyllä kuulun niihin, joiden mielestä Nenäpäivä on oikeesti hyvä juttu. Toki Suomeen tarvittaisiin esimerkiksi se uusi Lastensairaala, mutta minun mielestä kyllä kehitysmaat tarvitsevat meitä kipeämmin niitä lantteja. Suomessa kuitenkin on sairaaloita, mutta kehitysmaissa ei sairaaloita ja lääkäreitä ole meidän tasoon verrattuna nimeksikään. Eiks voisi vaan auttaa ihan kaikkia? No niin munkin mielestä.

Tarvitset:
patonki
voita
punasipulisilppua
vuohenjuustoa

salaattiin:
jäävuorisalaattia
tammenlehtisalaattia
rucolaa
basilikalla aromatisoitua oliiviöljyä
Italian Flakes -juustolastuja


1. Siivuta patonki. Levitä voita päälle.

kylpylän isoin veitsi

2. Kuullota punasipulisilppu pannulla ja lusikoi patonkipaloille.
3. Leikkaa vuohenjuusto siivuiksi ja laita patongeille.
4. Pese ja kuivaa salaatit ja revi ne kulhoon. Lorauta päälle öljyä ja laita haluamasi verran juustolastuja.


piipaa

©2013 • Taikakaulin

Ei kommentteja: