24. heinäkuuta 2016

Vaimoke-kakku


Heippuli,

Mä oon ollut tosi pitkään mukana meidän kylän nuorisoseuran toiminnassa. Pikkusena olin kerholaisena mukana ja tanssimassakin muutamassa kansantanssisysteemissä. Nyttemmin oon mukana vähän kaikessa, mitä nuorisoseurassa tapahtuukaan. Meidän nuorisoseura ei ole profiloitunut kuitenkaan monen muun nuorisoseuran tapaan kanssantanssiin, vaan meillä näkyvin juttu on kesäteatteri. Tänä kesänä näytelmänä oli Vaimoke, johon tää kakkukin yllättäen liittyy. Mä oon ollut nyt muutamana vuonna jeesimässä kulissien kätköissä esimerkiksi pukujen vaihdoissa.

Vikan näytöksen jälkeen on aina karonkka, ja tein sinne tänä vuonna tämän kakun. Siitä tuli mun mielestä tosi kivan näköinen. On pakko kuitenkin kyllä myöntää, että mä en tykännyt sen mausta. Olis tarvinnut olla paaaljon enemmän mansikoita, ne nimittäin multa loppui yllättäen vähän kesken... Tää mansikka-sitruunatahnakombo on kyllä muuten ihan yks mun lemppareista. Lisäksi tein pari kananmunaa liian ison kakkupohjan, joten kakkupohjat olivat turhan paksut. No, aina ei onnistu.

Kakkuun tuli siis kuuden kananmunan sokerikakkupohja, jonka kostutin mansikkamehulla. Täytteeksi pääsi mansikkasiivuja, sitruunatahnaa sekä rahkakermaa. Pintaan laitoin vaahtokarkinmakuisesta kaulintamassasta koristelut, ja pursotukset olivat taas tuorejuustokermaa. Tyllina eli pursotusterinä käytin kakun pystyreunoilla lehti- ja koripunostyllia. Kakun pinnassa olevat koukerot ovat taas tähtityllan jälkeä. Tällä kertaa en jaa tämän tarkempaa reseptiä, mutta ajattelin kuvien muodossa näyttää täytekakkuilun vaiheet kakkupohjasta aina koristeluun asti!



Peeäs Tuo kelta-valkopalloinen kuviointi tuli tuosta ylläolevan kuvan hameesta, joka oli päähenkilöllä näytelmässä. Mulla tuo hamonen nyt oli päällä vaan siksi, että olin markkinoimassa näytelmää eräässä tapahtumassa. :D


©2016 • Taikakaulin

Ei kommentteja: