20. lokakuuta 2013

Pikainen feikkisushi



Viikko takaperin äidin ollessa Londoniumissa iskä hoiti jälleen ruokapuolen täällä kotona. Tiesin, että jääkaapissa odotti tuttuun tapaan pikaruokaa, joten kipaisin koulun jälkeen kaupassa ostamassa kirjolohta. Oon vaikka kuinka ja pitkään suunnitellut tekeväni tällasta pikaista feikkisushia, mä olen meinaan hullu sushin rakastaja mutta myös laiska valmistamaan sushia itse. Eihän tää nyt ihan sitä taivaallista real-sushia ole, mut arkimättönä ihan kelpo versio!

Tarvitset:
kirjolohta (mulla 250g)
basmati- ja jasminriisisekoitusta (mulla Pirkan 2 annoksen keitettävä riisipussi)
soijakastiketta
wasabia
(suolaa)


1. Keitä riisi.
2. Ota kalasta nahka pois, paloittele kala ja halutessasi suolaa se kevyesti.
3. Kippaa riisi lautaselle ja vippaa raa'at kalapalat päälle. Lorottele soijaa ja sivele wasabia ja syö sitten puikoilla.

Peeäs Sain terveystiedon yo:n alustavat pisteet, ja niiden mukaan E eli eximia sieltä tulisi.

©2013 • Taikakaulin

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Ja kaappiin jäi syömättä isän tuoma savulohi...

Krike kirjoitti...

Förlåt, ai tänään? Sushisetti ei ollut ihan tänään lautasella, mutta en kyllä tänään tiennyt kaupassa kun haahuilin mistään kalasta.. :D